1. Кухината Завръщане на ин (хуей ин дзяо ):

Тази кухина, известна още като кухината Смъртоносната врата (шен съ дзяо) и понякога като кухината Средната врата (чун мън дзяо),е разположена в областта на перинеума, меката месеста област, намираща се между ануса и основата на пениса/вагината. Обикновено това място е доста запушено, заради напрежението, прилагано върху него, поради което циркулацията на кръвта е затруднена. Позициите за медитацията и за повечето ци гун практики в бойните изкуства дават възможност тази област да остане отворена чрез използването на позиции, при които задните части са притиснати една в друга. Особено благотворна е позицията за медитация лотос, която отваря широко мястото и по този начин отстранява всички задръствания и запушвания. Когато тази кухина се отвори изцяло, е възможно да изживеете един шумен вътрешен гърмеж, нещо като експлозия, заедно с усещането за невероятно неприятна миризма. Умът ще се изпълни със светлина, но долу ще усещате плътна, подобна на кал чернота. Нещо като чаша вода, в която мътилката се е утаила на дъното, докато водата отгоре е бистра. Тази област се символизира от земята (кун).   2

2. Кухината Врати на живота (дзин мън дзяо):

Тази кухина е разположена в долния край на гърба (кръстната кост). Вратите на живота се използва и когато става въпрос за бъбреците. Тази кухина и бъбреците са свързани с това, че Вратите на живота са складът на дзин (половата енергия). Кухината се простира от опашната кост до средата на долния край на гърба. За кръвта и ци е много трудно да текат през това място. Даоистите забелязали, че при бебетата областта остава синкава на цвят през първите няколко дни от живота им. След няколко дни до областта достига повече кръв и цветът на кожата възвръща нормалния си цвят, но с възрастта повечето от нас са предразположени да задържат голямо количество напрежение на това място, което усилва естествената тенденция към ограничаване на потока от кръв. Ограничението в това място влошава подвижността на човека. Целта, естествено, е циркулирането на ци през това място. Преди да отворите тази кухина, доста ще се поизпотите и ще добиете усещането за един много здрав гръбнак. Възможни са и усещания за изтръпване. Тази област се символизира от планината (кен).

7

3. Кухината Двоен проход (шуан куан дзяо):

Тази кухина е едновременно ци точка и пресечно място на два ци канала. В ранния даоизъм мястото се разглеждало като съединяването на меридианите на Синия дракон и Белия тигър. Тези два меридиана се издигат спираловидно около гръбначния стълб и се пресичат тук. Оттук и името Двоен проход. Кухината на Двойния проход е разположена в средата на гърба, точно върху издадения прешлен. И пак да напомня, за ци е трудно да минава през това място, защото кожата и костта са толкова близо, че не могат да се събират големи количества кръв, както в ръцете, например. Когато кухината се отвори, се поражда усещането за разширяване, сякаш средната част на гърба и раменните лопатки наистина се разширяват и закръглят гърба като на костенурка. Гърбът на бебето е естествено закръглен по този начин. С възрастта раменната лопатка започва да притиска мястото, като по този начин пречи на кръвта и ци.Тази област се символизира от водата (кан).

5

 

4. Кухината Нефритена възглавница (ю д ж ен дзяо):

Наричана още Небесният барабан, това е областта на тила, където свършва черепът и започва меката плът на врата. Това е още едно място, на което кръвта и ци могат да бъдат възпрепятствани, също поради факта, че кожата и костта са твърде близо. Когато се концентрирате върху тази кухина, трябва да си представите, че очите се обръщат назад, сякаш за да се взрат в кухината отвътре. През тази кухина е наложително да се пробие, в противен случай ци не може да обиколи около върха на главата и да се спусне по предната страна на тялото. Пробиването е в буквален смисъл, защото, когато кухината се отвори, има едно, подобно на светкавица, изживяване или е възможно да чуете нещо, което наподобява далечни гласове, носени от вятъра, или звуци като от биене на барабан. Може да изпитате и остра болка в главата, но всичко отминава. Възможно е също така, мястото върху черепа, разположено точно над кухината, да се зачерви.Тази област се символизира от вятъра (сун).

4

 

5. Кухината Стоте събирания (бай хуей дзяо):

Известна още и като Кун Лун Шан или “топка от кал” (ни ван). Тази кухина е точно пред мястото, което при малките бебета се нарича меката област на черепа. В зависимост от количеството кръв и ци, които можете да привлечете към тази кухина, може да се възвърне част от мекотата. Както и при предишната процедура, трябва да си представите, че очите се обръщат назад и поглеждат нагоре към кухината. Добър знак за отварянето на кухината е, ако видите нещо като стотици лампи или малки светлини от вътрешната страна на черепа, придружени от силно то чувство за спокойна радост. Това е доказателство, че шън е бил стимулиран вътрешно и че в долната част на корема има ци. По-слаби признаци са усещането за лазене на мравки (или за сърбене) по върха на главата; топлината и пулсирането са добри признаци, но практикуващият трябва да продължи нататък, за да издигне шън. Шън ще се издигне нагоре по гръбнака в кухината Стоте събирания, когато дзин и ци са се струпали в долната част на корема. Тази област се символизира от небето (тян).

1

 

6. Кухината Тайнствен проход (суан куан дзяо):

Наричана е още Небесното око (тян му), Залата на печата (ин тан) и Кухината на началата (цу дзяо). По-популярно тя е известна като третото око или горния дан тиен (шан дан тиен). Тази кухина е разположена между очите и на около 2-3 см навътре в главата. Можете да обърнете погледа навътре, когато се концентрирате върху нея. Когато кухината започне да се отваря, като реакция там най-напред ще се появи усещане за изтръпване, а след това и пулсиране. Тази област се символизира от долината (туй).

8

 

7. Кухината Сияен дворец (или Ален дворец) (дзян гун дзяо):

Нарича се още средният дан тиен (джун дан тиен). Разположена е в областта на слънчевия сплит, в основата на гръдната кост. Топлината, породена в това място, трябва да се спусне в долния край на корема, за да отведе изцяло дишането там. Когато кухината започне да се отваря, топлината и изпотяването са обичайни съпътстващи явления. Може да се появи и зачервяване върху гърдите, точно над нея. За да премине ци през кухината, гърдите трябва да са естествено хлътнали. Тогава ръцете и стъпалата ще бъдат непрекъснато топли и  ци ще може да бъде насочвана към тях, за да създаде силна топлина. Практикуването на преглъщането на слюнката и дъха ще ви помогне значително при потапянето на ци в следващата кухина. Областта се символизира от огъня (ли),

6

8. Кухината Океан от ци {ци хай дзяо):

Нарича се още долният дан тиен (ся дан тиен) и е разположена на около 7-8 см под пъпа и на около 2-3 см навътре в тялото. Мястото е във вдлъбнатината на стомаха, където има само празнота. Това е празнотата, която трябва да се напълни с ци, за да може ци да бъде правилно пренесена през тялото и да издигне духа до върха на главата. Първите признаци, че кухината започва да се отваря, са вибрациите, които се усещат в долната част на корема, усещане за топлина отвътре, както и фактът, че дишането става наистина цялостно и естествено, съвсем различно от обичайното ни дишане. Като че ли във вдишването и издишването участва цялото тяло, а не само диафрагмата или белите дробове. Бебетата дишат по този начин. Това се нарича истинско дишане. По-късно в долната част на корема трябва да усетите нещо като гръмотевица. Оттук започва работата с метода, наречен Деветте завъртания, и оставянето на капката чист дух (ян шън) в долния корем. Тази област се символизира от гръмотевицата (джън).

3

Откъс от книгата на Стюарт Олв Олсън „Учението за Ци Гун на един безсмъртен даоист“

Коментари

comments